= =
en-US

مرجان های شگفت انگیز و عجیب ودا اندونزی:

مقاله از آقای نیکول هلگاسون (Nicole helgason)

هرموقع که من برای غواصی به زیر آب و تپه های مرجان می روم غواصان دیگری را در کنار خودم می بینم  و با هیجان می گویم باور می کنید ما این کلنی بلاستوموسی را پیدا کردیم؟ در صورتی که آنها فقط به پوسته ی قرمز رنگ پلیپ ها کمی دقت می کنند.

اما با اینکه همراهان غواصی من به خاطر دیدن این مرجانها هیجان زده نیستند اما من مطمئن می شوم که تمام مرجان های زیبا و عجیب به درستی طبقه بندی شده باشند. و این لیستی از مرجان های مورد علاقه من است.

چه چیزی یک مرجان را عجیب می کند:

البته شاید برای آکواریوم داران نیازی به توضیح نباشد! هنگام نگهداری آکواریوم مرجانی ما بسیار به داشتن مرجان های یک شکل با رنگهای مختلف عادت کرده ایم. اما هر از گاهی یک چلیس لودیکروس دیده می شود که در نگاه همه شاید عجیب به نظر برسد.

اما اکثر غواصان که با مرجان ها کمتر آشنا هستند تفاوت بین یک مرجان معمولی یا خاص در رنگ آنها است. اما برای من یک مرجان خاص مرجانی است که قالب و ظاهر آن متفاوت باشد به طور مثال 4 رنگ داشته باشد که 2 رنگ آن معمولی باشد و یا گونه ای که رشد متفاوتی داشته باشد.

چه چیزی یک مرجان را شگفت انگیز می کند:

برای من یک مرجان لزوما نباید عجیب باشد. ما چیزی که یک مرجان را شگفت انگیز می کند اندازه، سلامت و یا فراوانی آن است. نمونه های خارق العاده از کلنی های بالغ، رنگ آمیزی روشن، یا قرار گیری صحیح روی ریف ها است.

پیدا کردن مرجان های شگفت انگیز در ودا کار سختی نیست و این مکان باور کردنی نیست. ودا یک مکان فوق العاده برای غواصی است و در طول مسیر پر از مرجان های تازه است. با تشکر از ودا ریف و ریزورت رین فارست که اطراف هالماهرا را به ما نشان داد.
مقاله ای از ریف بیلدرز

 

تاریخ ایجاد: سه‌شنبه 26 تیر 1397
تعداد بازدید: 433
print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام