= =
en-US

فرشته ماهی رگال "سیاه"، یکی از نادرترین گونه ها

تاریخ ایجاد: شنبه 07 اردیبهشت 1398
تعداد بازدید: 763

ظاهر منحصربفرد فرشته ماهی رگال آنچنان در بین هم گونه های خود شناخته شده است که به یکی از نمایندگان تپه های مرجانی تبدیل شده است. از آنجاییکه ظاهر این ماهی بسیار شاخص بوده و هیچ گونه ی نسبی نزدیکی جهت هیبرید شدن ندارد، کشف گونه ی diacanthus Pygoplites بسیار مهم میباشد.

 

گونه ای که عکس آن را بهمراه نمای نزدیک آن در اینجا مشاهده میکنید و توسط شرکت Fishworld RVS گردآوری شده است، تنها فرشته ماهی رگال مالنیستیک است که تا کنون دیده شده است. ساالنه حدود ۶عدد از گونه های فرشته ماهیان رگال خاص با رنگ زرد بیشتر صید میگردند، ولی این فرسته ماهی رگال سیاه قطعا منحصر بفرد است.

طول وضخامت نوارهای سفید عمودی پهلوها بطور جالبی کاهش یافته و رنگ آبی تیره ای آن نواحی که توارهو از بین رفته اند را پوشانده است. چیزی که در مورد این فرسته ماهی رگال سیاه خیلی جالب است این است که برخالف سایر گونه ماهیان زرد رنگ که به مرور از درخشندگی رنگ آنها کاسته میشود، با اطمینان میتوان گفت که الگوی بدن این ماهی در محیط آکواریوم نیز باقی خواهد ماند.

اگر تکثیر فرشته ماهیان رگال در حال حاضر امکانپذیر بود، این گونه میتوانست مانند "مارون الیتنینگ" رگه کامال جدیدی از فرشته ماهی رگال بوجود آورد. یا برعکس، اگر این جهش ژنتیکی منحصربفرد میتوانست از طریق نسلهای بعدی تکثیر کردن های پی در پی بوجود آید، حداقل شرکتهایی مانند Labs Powa و Aquarich Bali میتوانستند انگیزه ای برای کار کردن روی این گونه داشته باشند.

print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام