= =
en-US

فرسایش باله و دم

عامل بیماری

شرایط نامناسب آب و یا پرخاشگری و آسیب رساندن ماهی های دیگر

 

نحوه تشخیص باله ها شروع به ریختن می کنند و ممکن است فقط ته باله باقی بماند یا در کناره ها شاهد خونریزی باشید. همچنین در قسمتی که باله به بدن متصل می شود ممکن است قرمزی شدید و یا زخم های پوستی ببینید. چشم های کدر از دیگر نشانه های این بیماری است. نحوه درمان
این بیماری به نظر یک بیماری باکتریایی می آید و دلیل آن می تواند شرایط نامناسب آب و یا پرخاشگری و آسیب رساندن ماهی های دیگر باشد. اگر شرایط آب نامناسب باشد یک زخم ساده می تواند به عفونت باله ها و دم بینجامد. همچنین بیماری هایی مانند سل می توانند به فرسایش باله ها و دم منجر شوند. در واقع باله ها و دم بعد از عفونت ابتدا پوست پوست می شوند و به تدریج می شکنند.

برای درمان این بیماری ابتدا سعی کنید علت اصلی آن را بیابید و برطرف کنید. سپس با اضافه کردن آنتی بیوتیک به آب و یا غذای ماهی درمان را شروع کنید. چنانچه آنتی بیوتیک را مستقیما به آب اضافه می کنید به ازای هر لیتر آب 20 تا 30 میلی گرم از دارو استفاده کنید. اگر دارو را به غذا اضافه می کنید. تقریبا به اندازه 1% از وزن غذا آنتی بیوتیک اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. برای مثال برای 25 گرم غذای پولکی یک کپسول 250 میلی گرمی آنتی بیوتیک کافی خواهد بود. همچنین برای تاثیر بیشتر می توانید ماهی ها را اندکی گرسنه نگه دارید تا غذای آنتی بیوتیک دار را با اشتهای بیشتری بخورند و دارو هدر نرود. چنانچه از غذاهای منجمد و یا خرد شده استفاده می کنید می توانید از همان نسبت 1% پیروی کنید.

از جمله باکتری های خوبی که در بازار وجود دارند می توان به کلورومایستین و یا تتراسایکلین اشاره کرد.

تاریخ ایجاد: یک‌شنبه 20 خرداد 1397
تعداد بازدید: 35
print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام