= =
en-US

آفت قرمز

نحوه تشخیص

رگه های خونی بر روی باله ها و بدن

 

نحوه درمان
دلیل نامگذاری این بیماری رگه های خونی است که بر روی بدن، باله ها و یا دم ماهی ایجاد می شود. این رگه های قرمز رنگ می توانند تا جایی پیش روند که به زخم، فرسایش باله یا دم و در موارد حاد به افتادن دم یا باله ها بینجامد. از آن جا که این بیماری یک بیماری داخلی است، درمان های خارجی معمولاً موثر واقع نمی شوند مگر در مراحل بسیار خفیف بیماری. در این موارد جزئی، استفاده از ضدعفونی کننده ها و تمیز کردن آکواریوم می تواند موثر واقع شود. برای ضدعفونی کردن آب آکواریوم می توانید از آکروفلاوین یا موناکرین با غلظت 0.2 درصد به میزان 1 میلی لیتر در هر لیتر استفاده کنید. هر دوی این ضدعفونی کننده ها آب را رنگی می کنند اما رنگ به وجود آمده بعد از حل شدن از بین می رود. چنانچه ماهی ها پاسخ مناسبی به این درمان ندادند استفاده از ضدعفونی کننده را متوقف کنید.

 

بعد از این مرحله می توانید از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید. برای این کار غذای پولکی ماهی را با آنتی بیوتیک 1 درصد مخلوط کنید. اگر ماهی ها گرسنه باشند قبل از آن که آنتی بیوتیک از بین برود این ترکیب را با اشتیاق تمام می خورند.

 

آنتی بیوتیک ها معمولا در کپسول های 250 میلی گرمی عرضه می شوند. هر کپسول برای ترکیب شدن با 25 گرم غذای پولکی کافی خواهد بود. آنتی بیوتیک های کلورومیستین یا تتراسیکلین داروهای مناسبی به حساب می آیند. چنانچه از غذای منجمد یا خرد شده استفاده می کنید، می توانید آنتی بیوتیک را با همین نسبت با غذا مخلوط کنید. آخرین راه حل استفاده از 10 میلی گرم آنتی بیوتیک به ازای هر یک لیتر از آب آکواریوم خواهد بود.

تاریخ ایجاد: یک‌شنبه 20 خرداد 1397
تعداد بازدید: 230
print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام