en-US

برانشیومایکوزیس در ماهی

نحوه درمان

 

برانشیومایکوزیس، عفونت قارچی و یکی از چند عفونت جدی و کشنده در ماهی هاست که می تواند آبشش را درگیر کند.عفونت اغلب ناشی از شرایط محیطی که ماهی در آن نگهداری می شود می باشد.
نشانه ها

برانشیومایکوزیس آبشش های ماهی را با حالت لکه لکه و رنگ غیر واضح که ناشی از مردن بافت می باشد درگیر می کند.بر همین اساس به این بیماری، آبشش فاسد می گویند. ممکن است رد خاکستری روی پوست مشاهده شود.

عفونت از آبشش ها شروع می شود و در صورتی که متوقف نشود به پوست گسترش می یابد. ماهی آلوده، بی حال شده و از مشکل تنفسی شدید شامل کمبود اکسیژن که می تواند منجر به مرگ شود رنج می برد.

علل

برانشیومایکوزیس بوسیله ی برانشیومایسس سانگویینس و برانشیومایسس دمیگرنس ایجاد می شود که در بقایای موجودات زنده در استخر پرورش یا آکواریوم با دمای بالای 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) می باشند. این بیماری بیشتر در ماهیان اروپای شرقی مشاهده می شود اگرچه در آمریکا هم گزارش شده است.

درمان

متاسفانه، برانشیومایکوزیس اغلب دیر تشخیص داده می شود و وقتی که ماهی از هایپوکسی (کمبود اکسیژن) تلف شود شناسایی میشود. اگر عفونت به موقع تشخیص داده شود راه های درمانی تا مرحله ای که پوست التیام پیدا کند وجود دارد.

پیشگیری

در نهایت، پیشگیری از رشد قارچ های برانشیومایسس سانگویینس و برانشیومایسس دمیگرنس در آب می تواند موثر باشد. برای انجام این کار، محل سکونت ماهی باید تمیز بوده و درجه حرارت خنک و پایدار داشته باشد. اگر ماهی در استخر آب گرم زندگی می کند باید مراقب بود که آب تمیز و عاری از بقایای غذا و موجودات زنده باشد.

تاریخ ایجاد: یک‌شنبه 20 خرداد 1397
تعداد بازدید: 49
print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام