en-US

اختلالات عضلانی و اسکلتی در ماهی

نحوه درمان

پلیستوفوراهایفزوبرایکونیس و پشت خمیده                                                                              pleistophora hyphessobryconis and broken back
مانند دیگر حیوانات ، ماهی ها هم می توانند دچار اختلالات عضلانی و اسکلتی شوند.

نشانه ها

 یکی از اختلالات عضلانی و اسکلتی بیماری پشت خمیده است که به طور مشخص از کمبود ویتامین C حاصل می شود.این بیماری به معنای واقعی کلمه ، ستون فقرات ماهی را خم می کند.اگر چه گاهی اوقات علت خمیدگی پشت ستون فقرات غیر طبیعی می باشد.

دیگر اختلال عضلانی و اسکلتی به صورت تیپیک توسط انگل پلیستوفورا هایفزو برایکونیس ایجاد می شود.این انگل به ماهیچه ی اسکلتی (ماهیچه ای که برای حرکات اختیاری لازم است ) ماهیان آکواریومی آب شیرین مثل تترا نیون و آنجل حمله می کند.ماهی هایی که به این انگل آلوده می شوند ابتدا دچار آسیب عضلانی شده و سپس حرکات غیر طبیعی عضلانی از خود نشان می دهند.

برای تشخیص آلودگی انگلی، دامپزشک آزمایش میکروسکوپی انجام می دهد.هر چند درمانی برای این اختلال عضلانی و اسکلتی وجود ندارد.تنهاد راه پیشگیری از گسترش آلودگی، جداسازی ماهیان آلوده از تانک، آکواریوم یا استخر پرورش می باشد.

علل

اختلالات عضلانی و اسکلتی در ماهی ها ناشی از دلایل گوناگون شامل عفونت ها، انگل ها، صدمات و به هم خوردن بالانس تغذیه ای می باشد.اختلالات ناشی از عدم توازن تغذیه ای مربوط به کمبود ویتامین مانند ویتامین C ( آسکوربیک اسید)، ویتامین E و سلنیوم می باشد.

درمان

قرنطینه ی ماهیانی که ممکن است آلوده باشند، مهم است.این کار از گسترش آلودگی جلوگیری می کند. همچنین ماهیانی که بر اثر عفونت به این اختلال دچار شده اند باید در تانک یا آکواریومی که تحت نظر دامپزشک به آن دارو اضافه شده است، منتقل شوند.ماهی ها باید از رژیم غذایی بالانس شده استفاده کنند. ماهیانی که رژیم غذایی نامتوازن دارند باید ویتامین دریافت کنند.

تاریخ ایجاد: یک‌شنبه 20 خرداد 1397
تعداد بازدید: 67
print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام