= =
en-US

شناخت بهتر زیستگاه ایده آل مرجانهای استرالیا

تاریخ ایجاد: شنبه 07 اردیبهشت 1398
تعداد بازدید: 643


بعد از اینکه درمورد آکروپوراها زمانیکه در اندونزی زندگی میکردم بیشتر یادگرفتم، به یک طرفدار وسواسی SPSهای ساحلی تبدیل شدم، چراکه شرایط مرجانی آبهای عمیمتر را تمریبا نمیتوان در اندونزی پیدا کرد. هرچند میتوان برخی گونه ها را در آنجا پیدا نمود ولی هیچگاه آن رنگ و درخشندگی را ندارند.

 

 

پررنگ ترین آکروها تنها در بخشهای خاصی از تپه های مرجانی یافت میشوند:

تنها پس از غواصی در آن نواحی و مکالمات طوالنی با "نیک" از " Australia Coral Ultra " بود که کم کم متوجه شدم که این آکروپروها چه مشکالتی را برای ریفرها رلم میزنند. البته با اطمینان میتوان گفت که این آکروها مناسب ریفرهای تازه کار نیستند.

مرجان های استرالیا

هرچند میتوان solitaryensis. A, hyacinthus. A, microlados. A یا حتی spathulata. A را در نماط مختلف تپه های مرجانی ساحلی و نزدیک ساحل ببینید، ولی به خوشرنگی آنهایی که در تپه های مرجانی آبهای دورتر از ساحل نیستند. حتی در این آبها نیز شرایط همه جا یکسان نبوده و تنها دسته های کوچکی با رنگهای خیره کننده وجود دارند. در همین تپه های مرجانی نیز بخش کوچکی است که محل زندگی این گونه های فوق العاده رنگی و خیره کننده میباشد.

مرجان‌های LPS

امواج عظیم و آب شفاف اقیانوس:

این بخش از تپه های مرجانی، بخشهایی هستند که در معرض امواج سهمگین جنوبی لرار دارند و امواج عظیم تمریبا ۵/۴ متری به آنها برخورد میکند.

دلقک ماهیان

در عین حال، این بخش از از تپه های مرجانی در آبهای زالل الیانوس شستشو میشوند. همانطور که "نیک" میگوید، وی متوجه شده است که رشد مرجانها در این مکانهای بخصوص، کندتر بوده ولی رلابت بر سر مولعیت مکانی اولیه دارای آب با کیفیت و نورمناسب بسیار شدید است.

عامل جزر و مد:

ولی تنها این نیست، عامل مهم دیگری نیز وجود دارد که درمورد شرایط این مرجانها باید مد نظر لرار داد. هنگام جزر، امواج تمام آب مغذی اطراف مرجانهای نزدیک ساحل را با خود میبرد. این "سوپ" حاوی غذای مرجان از میان تپه های مرجانی در امتداد ساحل تا آبهای عمیمتر عبور میکند. اگرچه سمت ساحلی تپه های مرجانی با بخش اعظمی از این غذا که از کنار آنها میگذرد تماس دارند، سمت دیگر آنها که رو به آبهای عمیمتر است، با تالطم حاصل از خود این تپه های مرجانی که داخل این جریان آب لرار دارند، تماس دارد. این امر یک جریان گردابی به سوی پایین در آن سمت از تپه های مرجانی که رو به آبهای عمیمتر هستند، ایجاد میکند. مرجانهای لرار گرفته در این سمت هر ۲۱ ساعت در معرض ممدار کافی غذا لرار میگیرند. اینجا همانجایی است که تمام الرو مرجانها ساکن میشوند.

شکل صفحه ای، احتماال بهترین شکل برای جذب این جریان مواد مغذی در طول سراشیبی دریا است.

 

جمع بندی:

ین مرجانها ۶ ساعت آب الیانوسی زالل و باکیفیت و سپس ۶ ساعت آب مغذی دریافت میکنند و طی این مدت همواره در معرض آب پر اکسیژن هستند.

آنالیز کامل آب این نواحی با درنظرگرفتن جزر و مد و امواج و بررسی دلیك مواد آلی و کربن موجود در این آبها، به درک بهتر نیازهای والعی این مرجانهای زیبا کمک میکند.

 

درمورد نویسنده: وینسنت چالیاس

وینست یک ریفر حرفه ای و با تجربه فروان در این صنعت است که به منظور یادگیری بیشتر در مورد مرجانها دور دنیا سفر میکند. وی دارای مدرک کارشناسی در رشته زیست شناسی دریا است.وی اولین مزارع دریایی پرورش مرجان در اندونزی را در اوایل لرن ۱۲ راه اندازی کرده و بیش از ۱۲ سال است که آنها را اداره میکند. وی بطور وسیع به امر غواصی و مستند سازی مرجانهای الیانوس هند و آرام مشغول میباشد.

print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام