= =
en-US

تانک برتر ماه - آوریل 2016

سایت ریف کیپینگ هر ماه تانکی را به عنوان برترین تانک ماه انتخاب می کند و به بررسی آن می پردازد. در این مقاله با تانک برتر ماه آوریل 2016 آشنا می شویم و توضیحاتی در مورد نور، افزودنی ها، نگهداری و غذادهی را از زبان جوزف شی، صاحب این تانک می خوانیم.
مشخصات سیستم
- تانک: 720 لیتر / ریملس / ابعاد 60*90*132 سانتی متر
- پایه: دست ساز توسط نجار
- سامپ: 340 لیتر / ابعاد 45*50*155 سانتی متر
- اسکیمر: مدل دو مخروطی 250 رویال اکسکلوسیو
- موج ساز: 2 عدد تونز 6105 / 2 عدد تونز 6095 / کنترل با اپکس
- مدیریت سرریز: سیستم ای تی او / برند تونز
- نور: ای تی آی هیبرید (8 عدد تی 5 با قدرت 54 وات + 3 عدد ال ای دی با قدرت 75 وات) / 2 عدد کسیل AP700 / اتصال با وینچ و سیم بکسل با تحمل 100 کیلو گرم
- عملکرد خودکار: کنترلر اپکس از نپتون سیستم
- رآکتور زئو-ویت: 2 لیتری جی-ان-اس زئوویت
- دوزینگ: 3 عدد جی اچ ال نسل اول / یک موتور دست ساز 4 دهنه ای
- افزودنی ها: سختی / کلسیم / منیزیم / پتاسیم یونی / افزودنی های کورالن زاکت (باک، استارت 3، آمینو اسید، فود7، پتاسیم یدید فلورید، بی-بالانس، اکسترا، کورال اسنو، کورال ویتالایزر)
نور
من معتقد بودم که نیازی نیست تئوری های مختلف در مورد نور آکواریوم را بخوانم و در مورد برندهای مختلف موجود در بازار تحقیق کنم بلکه کافیست به تانک های موفق نگاه کنم و از سیستم نوری آن ها پیروی کنم. به همین خاطر، سیستم ای تی آی هیبرید را برای شروع انتخاب کردم. این سیستم مجهز به 8 لامپ تی 5 با قدرت 54 وات و 3 ال ای دی 75 واتی است. ای تی آی طیفی فوق العاده از ترکیب نور های مختلف را مخصوصا در نواحی مرکزی آکواریوم فراهم می کند. اما از آن جا که پهنای تانک من بسیار زیاد بود، به زودی متوجه شدم که مرجان هایی که در حاشیه ی تانک قرار دارند نور کافی دریافت نمی کنند. به همین دلیل در هر طرف تانک یک کسیل AP700 نیز اضافه کردم. به دست آوردن سیستم نصب ای تی آی در کنار کسیل با حداقل سیم ممکن کمی زمان از من گرفت اما به هر حال از نتیجه ی کار کاملا راضی ام.
پارامتر های آب
- شوری: 1.025 (شوری سنج دیجیتال)
- پی اچ: 8.05 تا 8.35 (تستر اپکس)
- سختی: 7 تا 7.2 dKH (تستر هانا)
- کلسیم: 440 پی پی ام (سالیفرت)
- منیزیم: 1410 پی پی ام (ردسی)
- نیترات: 1 تا 5 پی پی ام (ردسی)
- فسفات: 0 تا 0.02 (تستر هانا)
افزودنی ها
افزودنی ها یا با پمپ های دوزینگ و یا به صورت دستی اضافه می شوند. برای دوزینگ خودکار، محلول ها را با آب RO، آب DI و یا آب مقطر رقیق می کنم. برای سختی، کلسیم، منیزیم و پتاسیم یونی به ترتیب از بی کربنات سدیم، کلسیم کلورید، منیزیم کلورید و پتاسیم کلورید استفاده می کنم. برخی محصولات کورالن زاکت شامل استارت 3، پتاسیم یدید فلورید، بی-بالانس و اکسترا به صورت خودکار دوز می شوند. برخی دیگر از محصولات کورالن زاکت مانند کورال ویتالایزر، باک، فود7، آمینو اسید و کورال اسنو نیز به صورت دستی دوز می شوند.
نگهداری
یک هفته در میان 6 درصد از آب تانک با فرآیند سیفون تعویض می شود. من همیشه ترتیبی می دهم تا آب جدید از لحاظ دما، سختی و شوری دقیقا همانند آب آکواریوم باشد. در کنار سیفون کردن آب همواره سیستم خودکار دوزینگ را نیز چک می کنم تا مشکلی پیش نیامده باشد. همچنین پد فیلتر هفته ای دو بار تعویض می شود.
مهتابی های تی 5 را 9 ماه یک بار تعویض می کنم ولی در هر نوبت تنها دو مهتابی را عوض می کنم و بین دو نوبت حداقل دو هفته صبر می کنم.
غذادهی
به ماهی ها روزی سه بار غذادهی می کنم: صبح قبل از رفتن سر کار، هنگام برگشتن از سر کار و نهایتا شب قبل از خواب. در یک وعده ی غذایی از غذای منجمد و در دو وعده ی دیگر از غذای پولکی استفاده می کنم. غذادهی به مرجان ها را وقتی که چراغ ها خاموشند با 14 قطره از کورال ویتالایزر محصول کورالن زاکت انجام می دهم و در حین غذادهی اسکیمر را خاموش نمی کنم.

تاریخ ایجاد: سه‌شنبه 21 شهریور 1396
تعداد بازدید: 865
print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام