en-US

بیماری باکتریایی آبشش در ماهی

نحوه درمان

ماهی آکواریومی گاهی از ترکیبی از بیماری ها که بیماری باکتریایی آبشش نامیده می شود رنج می برد. اگرچه اغلب ماهی های جوان و سالمون ها مستعد درگیری هستند میتواند همه ی ماهیان آکواریومی را درگیر کند.
نشانه ها

به علت اینکه آبشش ها درگیر می شوند ماهی مبتلا مشکلات تنفسی همراه با تنفس سخت و سریع و شنا در سطح آب برای گرفتن هوا خواهد داشت. ماهی ها نشانه های کمبود اشتها و عدم اشتها رابروز می دهند.آبشش اغلب و نه همیشه تورم و قرمزی داخل بافت آبشش را نشان می دهند و شکلشان به هم می ریزد.در صورت عدم درمان،آبشش و باله فاسد شده و از بین می روند.

علل

بیماری باکتریایی آبشش به طور مشخص در نتیجه ی شرایط نامطلوب زندگی مانند ازدحام ماهی،کیفیت نامطلوب آب،بقایای غذا در آب،افزایش درجه حرارت افزایش آمونیاک آب رخ می دهد.هر چند اغلب ماهی های جوان و ضعیف درگیر می شوند که ناشی از سیستم ایمنی آسیب پذیر است،بیماری آبشش می تواند ماهی ها را در هر سنی مبتلا کند.

باکتری هایی که منجر به عفونت های آبشش می شوند شامل فلاووباکتر،آیروموناس و سودوموناس هستند.

درمان

در این بیماری ابتدا باید شرایط زندگی ماهی تغییر کند. اگر ازدحام زیاد است لازم است که ماهی ها به فضای بزرگتر منتقل شوند. پاکسازی آب بسیار مهم است. درمان با افزودن پرمنگنات پتاسیم و آب نمک میتواند به التیام و بازگشت ماهی از عفونت کمک کند.

میزان نمکی که بکار می برید به گونه های تحت درمان بستگی دارد..درمان آنتی بیوتیکی برای عفونت ثانویه ی باکتریایی می تواند مفید باشد.

پیشگیری

بهترین راه پیشگیری از بیماری،نگهداری ماهی در شرایط بهداشتی می باشد.باقی مانده ی غذا و موجودات را از آب پاکسازی کرده و فضای زیاد در اختیار ماهی قرار دهید و دمای آب را ثابت نگه دارید. تست کیفیت آب را مرتب انجام دهید تا ماهی را سالم و به دور از استرس نگه دارید. بعلاوه، فیلترها باید هر ماه تعویض شوند یا بر طبق دستور سازنده، چک شوند. 

تاریخ ایجاد: یک‌شنبه 20 خرداد 1397
تعداد بازدید: 1661
print



rating
نام
ایمیل
نظر
X

مشاوره در واتساپ

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال پیام